Thursday, April 1, 2010

hari pensyarah

hari ni hari pensyarah.. atas keterlanjuran aku memperkenalkan diriku sebagai ahli SIFE kepada lecturer mat, so, sebagai akibat aku kena jaga gerai kerepek untuk kelab pensyarah.

pelbagai perkara bermain di kotak fikiranku kerana memikirkan sambutan yang bakal diterima. adakah menggalakkan atau sebaliknya. pada fikiranku kerepek tak mungkin akan laku terutama di kalangan student u. tambahan pula gerai-gerai lain menjual produk yang sememangnya popular. ada yang menjual waffle, kek, roti, rojak dan sebagainya. tidak kurang pula yang menjual pakaian dan berbagai jenis baju. kami pula hanya mengharapkan kepada kerepek dan kuih bahulu dan bangkit dan hanya boleh berdoa agar segalanya laku.

ternyata sangkaanku meleset sama sekali. kerepek turut mendapat sambutan. malah ketika gerai ditutup pada jam 5 ptg, semua kerepek habis dijual. mungkin inilah berkat menolong pensyarah.. hehe..

aku ingin berterima kasih kepada rakanku yang menemaniku di gerai, din. kepetahannya memikat hati pelangganlah yang menyebabkan segalanya laku terjual...

insyaAllah esok kami akan jual lagi kerepek.. harap laku lagi...

2 comments: