Wednesday, April 1, 2009

nasib baik

huh..
nasib baik btol. entah camne aku lalai seketika hari nie..
tp aku memang takut giler r tadi..
handphone aku hilang. mcm2 da terlintas kat fikiran aku time tue..
you know.. if you are in my place you also will feel the same..
cuak aku tadi. lepaz klaz bel tadi aku pergi r makan kat cafe zamrud. lunch. tapi time tu da kol 3.30 laa.. tak tahu la lunch ke minum petang..
tak kisah la apepun.. yang penting aku memang lapar sebab tak makan lagi sejak pagi..
ye r.. bangun pun dah pukul 12 tghari.. nak breakfast apenyer.. subuh pun ke laut la gamatnya.
da habis makan aku pergi la berehat kejap kat bilik tv.
sebab tu memang tempat yang sesuai kalau nak berehat.
al maklumlah ada aircond..
aku baring r kejap..
lepaz tu aku teringat nak siapkan assignment, so aku tangkas bergerak untuk ke cc.
lagipun time tue aku da janji ngan mamat sorang nie nak siapkan assignment sama-sama..
so aku jalan r g cc..
on the way ke cc tu aku seluk la poket aku nak amik handphone sbab nak kol member aku nie tadi..
time tu la aku jd gelabah semacam..
mane pergi handphone aku nie??
arrgghhh!! aku terus berlari pergi ke kolej zamrud..
aku rase aku tercicir handphone tu kat bilik tv
sampai je kat bilik tv pandangan mataku melilau mencari handphone nokia N70 warna hitam..
takder.....

time tue aku nampak khairul
dye pun tanye aku r, kau carik handphone ke?
a'ah..
tadi ade budak mechy amik..
owh ye ker..
aku pun mintak tolong carik ngan aku budak tu..
carik2 tak jumpe..
aku pun pinjam r handphone khairul
aku kol r no. phone aku tue..
then pak guard yang jawab
rupe-rupenyer phone tu da ade kat pak guard..
camtu la kisahnyer..
memang bernasib baik la aku hari nie..
mane tak nyer
kalau handphone hilang dan di amik orang mesti takkan jumpe balik..
so aku berterima kasih la dgan mamat yang serahkan phone aku tu kat pak guard
walaupun aku tak pernah jumpa ngan dye orang
tapi..
aku harap satu hari nanti aku mampu membalas jasa dye orang..

2 comments:

  1. yaAllah
    adiey
    nsb baik jmpe
    hset mhl tue
    cane la leh tertinggal lak hset merata2
    ish

    ReplyDelete
  2. 2 d.d_athirah:
    tak tau r..
    tak perasan time tue..
    adiey memang rase bernasib baik r..
    hehe..
    da tak nak ulang kesilapan same lagi..

    ReplyDelete