Thursday, April 16, 2009

KaRMa

KARMA

emm
ape yang aku boleh jelaskan mengenai karma
karma ialah sesuatu pembalasan balik atas segala kelakuan kita
maksudnya
apa yang kita kerjakan akan dibalas balik
sama ada yang kita lakukan itu sesuatu yang baik atau tidak
sesuatu yang baik insyaAllah akan dibalas dengan kebaikan
dan yang jahat juga insyaAllah akan dibalas dengan keburukan..

aku mula mempercayai karma
kerna aku tahu
Allah maha adil
segala perbuatan akan dibalas
namun kita tak tahu
sama ada perbuatan tersebut akan dibalas terus didunia atau di atas muka bumi ini
Wallahualam..

yang penting berbagai peristiwa berlaku pada diriku
telah menguatkan lagi keyakinanku pada karma

konsep karma telah ku tahu sekian lama
tapi aku tidak ambil berat mengenainya
jauh sekali untuk menjadikannya sebahagian dari kehidupan
namun
selepas kawanku menceritakan mengenainya
aku semakin percaya
bahawa karma itu ada

kepada teman sekalian
ingat-ingatlah tika berbuat sesuatu
buat baik berpada-pada
buat jahat jangan sekali
Allah maha kuasa atas sesuatu
segala yang diperbuat ada balasannya
hanya kita tidak menyedari atau kurang prihatin..

beringatlah..

to be continued>>

2 comments:

  1. karma?
    em penah dga
    tp xbape nk fhm sgt konsep nye
    tp skg fhm suda
    i got it
    (:

    ReplyDelete
  2. adiey!!!
    dh puas d cameron???
    pernah la aku dgr psl menatang ni n i think u should view membe akunyer blog about this...
    please, as a friend! n muslim!
    blognya-bunyamin khair : on Karma

    ReplyDelete